15/04/2018

Bunnik – Op zaterdag 14 april vond de 41e landelijke tandemtocht voor visueel gehandicapten plaats. Deze tocht wordt sinds jaar en dag door de Lions Club Bunnik georganiseerd, uiteraard met de hulp van voorrijders, vrijwilligers, verkeersleiding en sponsoren.

De Lions tandemtocht vindt jaarlijks in de lente plaats en voert met ongeveer 50 tandems door de prachtige omgeving van Bunnik, Zeist, de Bilt en Driebergen. De deelnemers worden desgewenst opgehaald van het station, krijgen een huurtandem, een voorrijder en een volledig verzorgde dag met lunch en een feestelijke afsluiting met een borrel en Bingo.

De circa 120 deelnemers worden traditioneel ontvangen in het Postillion hotel in Bunnik, waar de  belangeloze medewerking van het hotel personeel hen ook dit jaar weer ter beschikking stond.

De eer voor het geven van het startsein was voor Hein Hanrath die ruim 3 decennia lang de geestelijk vader van deze tocht is geweest en nu het stokje overgeeft aan een nieuwe garde Lions.

De tocht is vlekkeloos verlopen, zonder lekke banden en in perfecte weersomstandigheden. De sfeer was ontspannen en vrolijk. De ‘bezemwagen’, verzorgd door Hevi, kon ongebruikt retour. De deelnemers en voorrijders, met 45 km in benen, waren moe, maar tevreden. Ook de organisatie kijkt met een voldaan gevoel terug op een heerlijke dag en verheugt zich op de tocht van volgend jaar.

Lions Club Bunnik dankt alle betrokkenen en vrijwilligers voor de inzet. Mocht u in 2019 willen meefietsen, of voorrijder willen zijn, stuurt u een mail aan tandemtochtlionsbunnik@gmail.com

Speciale dank spreken wij uit aan:

Het Postillion hotel in Bunnik voor de geweldige ontvangst, het gebruik van de zaal, de gastvrijheid en de heerlijke bijdragen. Zeer royaal! Wij komen graag bij u terug!

Technisch installatie bureau Hevi, voor het vervullen van de rol als ‘bezemwagen’. Gelukkig hadden we u niet nodig, maar waren we gerustgesteld dat u er wel was. Volgend jaar doen we weer graag een beroep op u.

De KNVB voor de goed verzorgde en voedzame lunch.

Alle sponsoren die financieel hebben bijgedragen aan de tocht en/ of cadeaus hebben gedoneerd om bij de bingo te kunnen weggeven.

Een duo voorrijder-achterrijder kost al gauw €50,-. Middels uw bijdrage is deze tandemtocht mede mogelijk gemaakt. Wij hopen u volgend jaar weer te mogen benaderen:

• Rabobank Rijn en Heuvelrug
  • Bouwbedrijf Oskam Bunnik