09/01/2024

Wie zijn wij:

Lions Club Bunnik is een creatieve- en actieve herenclub met 27 leden. De club is actief op diverse fronten. Vaak gericht op lokale-, maatschappelijke doelen, die relatief kleinschalig van aard zijn, maar grote impact hebben. Daar voelen de leden zich prettig bij. Bovendien is de impact die we maken direct zichtbaar en ook beheersbaar in de organisatie. Vaste waarden zijn het regelmatige fietsen met visueel gehandicapte mensen van Bartiméus, de kerstpakketten actie, de landelijke tandemtocht voor blinden en slechtzienden en een jaarlijkse fundraising actie.

Wat doen wij:

Om de paar jaar bedenkt de Lionsclub Bunnik een nieuwe fundraising actie, waarmee we proberen een ander publiek en een ander doel aan te spreken. Daarmee dagen onszelf uit om origineel en innovatief te blijven en onze zichtbaarheid te vergroten.

In de jaren rond het millennium waren veel leden lid van een lokale kookclub en organiseerden een fundraisingdiner. Daarna is een aantal jaren het ‘Groot Kromme Rijn dictee’ georganiseerd waarin de spitsvondige instinkers verwerkt zaten van cabaretier Vincent Bijlo en Neerlandica Anneke Nijt. Het dictee trok deelnemers van heinde en verre en bracht aardig veel op.
In de jaren daarna heeft de club diverse goed bezochte Pub quizzen georganiseerd, voortkomend uit het plezier rondom muziek, taal en het verbindende sociale karakter. LCB verbindt graag en zorgt voor een vrolijke noot.

Op zaterdag 18 november was er de eerste van een mogelijke reeks filmavonden. In een uitverkochte voorstelling genoten meer dan 200 liefhebbers van een magische avond, waarin muzikale- en filmische tonen in elkaar samenvloeiden, tegen het decor van De Oude Dorpskerk in Bunnik.

Afbeelding met nacht, buitenshuis, grond, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijvingAfbeelding met concert, muziekinstrument, entertainment, optreden

Foto Geerke Vermeulen Fotografie

Het orkest ‘the James Whale Orchestra’, bestaande uit harp, banjo, cello en piano (en  een virtueel orkest) begeleidde live de film City Girl van F.W. Murnau uit 1930. Zij wisten met hun muziek en timing het publiek op het puntje van hun stoel te krijgen.

Afbeelding met concert, muziekinstrument, podium, persoon

Foto: Geerke Vermeulen Fotografie

Met de extra steun van Lions Quest en andere sponsors is de opbrengst van de avond verdubbeld! Deze gaat naar muziekschool De Kromme Rijn. Saskia Rekké, muziekdocent en mede-coördinator van de muziekschool, benoemde in haar dankwoord de verschillende krachten van de muziek. Zo brengt muziek maken plezier, het brengt troost en het verbindt. De muziekschool Bunnik kan met de opbrengst verschillende muzikale activiteiten organiseren waar ouderen en jongeren elkaar treffen; activiteiten waar tegenwoordig met krappere budgetten geen geld meer voor is. Bovendien ondersteunt dit het doel van Lions Quest, namelijk de sociaal-emotionele ontwikkeling van jongeren. Een actie op meerdere punten impact heeft. We serve!

Afbeelding met kleding, persoon, tekst, Menselijk gezicht

Foto Geerke Vermeulen Fotografie